وبلاگ

انتخاب پنجره مناسب برای تهویه

پنجره برای تهویه

هنگام طراحی خانه، جانمایی پنجره یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که خواهید گرفت! در حالیکه معمار شما در مورد سبک و موقعیت راهنمایی ارائه می‌دهد، درک عمیق از اهمیت تهویه و چگونگی تفاوت آن در سراسر خانه ضروری است.

با در نظر گرفتن همه موارد، در اینجا خلاصه‌ای از برخی از سوالات متعدد در مورد پنجره و تهویه آورده شده است:

اثرات تهویه نامناسب چیست؟

تهویه نامناسب نه تنها می‌تواند منجر به آلودگی، بو، کمبود اکسیژن و تجمع دی‌اکسید‌کربن در خانه شود، بلکه در صورت‌ عدم رسیدگی سریع می‌تواند خطرات جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.
عدم تهویه مداوم در نهایت منجر به افزایش تراکم و رشد کپک می‌شود که می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی مانند اگزما، آسم و آسیب به سیستم عصبی شود.

این نه تنها منجر به خطر شخصی می‌شود، بلکه تهویه نامناسب می‌تواند به خانه شما آسیب برساند. رطوبت طولانی مدت و رطوبت بیش از حد می‌تواند عایق را خراب کند، به رنگ و کاغذ دیواری آسیب برساند یا حتی منجر به پوسیدگی چوب شود.

و متأسفانه، اکثر تلاش‌ها برای حل این مشکل، مانند دستگاه رطوبت‌گیر، تهویه مطبوع یا فن اگزوز صنعتی، اغلب می‌توانند باعث مصرف انرژی زیادی شوند و در نتیجه منجر به قبض برق سنگین شوند.

بهترین راه برای تهویه خانه چیست؟

افزایش تلاش برای تهویه، به ویژه در اتاق‌هایی مانند آشپزخانه و حمام، در یک خانه مدرن ضروری است.

برای اکثر افراد، این به نظر فن‌های تهویه، فن‌های سقفی و البته درها و پنجره‌هایی می‌رسد که در دوره‌های افزایش رطوبت و دود برای کاهش مقدار هوای راکد کار می‌کنند.

چگونه می‌توانم خانه خود را به طور طبیعی تهویه کنم؟

بهترین بخش در مورد داشتن پنجره‌های با موقعیت استراتژیک، تهویه طبیعی رایگان است!

مقرون به صرفه‌ترین و موثرترین راه برای بهبود تهویه خانه، ایجاد مسیرهای بدون مانع برای نسیم است که بر اساس شرایط آب و هوایی ایران، منظره و مکان قرار داده شده است.

هنگام برنامه‌ریزی محل قرارگیری پنجره و ورودی، زمان روز را در نظر بگیرید که احتمالاً نسیم‌های قوی‌تر و خنک‌تر در داخل خانه رخ می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که هوا را به طور مداوم در هر اتاق هدایت می‌کنید و در عین حال بادهای شدید را تغییر مسیر می‌دهید.

فشار هوا یکی دیگر از عواملی است که نقش اساسی در تهویه خانه ایفا می‌کند، با پنجره‌هایی که در طرفین مجاور یا مقابل یک اتاق قرار گرفته‌اند و جریان هوای قوی‌تری ایجاد می‌کنند و منجر به تهویه متقابل می‌شوند.

با در نظر گرفتن این موارد، مهم است که به طور خاص در مورد خانه خود تحقیق کنید تا بتوانید جریان هوا، دما و نسیم متقاطع مورد نظر خود را در هر اتاق به دست آورید.

بهترین انواع پنجره برای تهویه

بهترین نوع پنجره برای تهویه منزل به خواسته‌ها، نیازها و خود اتاق بستگی دارد! در اینجا اطلاعاتی برای شروع به شما ارائه می‌شود:

پنجره‌های کشویی

اگر در فضای داخلی یا خارجی محدودیت دارید، پنجره‌های کشویی یک راه حل عالی هستند. بین یک سوم تا دو سوم پنجره را می‌توان برای تهویه باز کرد. آن‌ها همه کاره، کلاسیک هستند و به راحتی می‌توان از آن‌ها برای توری و قفل حشرات و امنیت استفاده کرد.

پنجره‌های سایبانی

شبیه پنجره‌های کشویی، پنجره‌های سایبانی در فضاهای کوچکتر عملکرد خوبی دارند. اگر به دنبال راه حلی برای اتاقی هستید که تهویه کمتری نسبت به اکثر اتاق‌ها نیاز دارد، سایبان‌ها پاسخ شما هستند!

این پنجره‌ها می‌توانند در دوره‌های بارندگی باز بمانند و در عین حال امنیت و توری حشرات را در تمام طول سال ارائه دهند.

پنجره‌های دوجداره

اگر کنترل کامل بر تهویه خانه در اولویت شما باشد، شیشه‌های دوجداره به انتخاب شما تبدیل می‌شوند. با جابجایی لت‌های پنجره به دلخواه، جریان هوای طبیعی را از بالای پنجره، پایین یا هر دو وارد کنید.

کاملاً شبیه دو مدل قبلی، توری‌های امنیتی یا حشرات را می‌توان به راحتی روی پنجره‌های دوجداره نصب کرد و آن‌ها راه‌حلی عالی برای فضاهای محدود هستند. (با این حال، ذکر این نکته ضروری است که تمیز کردن آن‌ها را دشوار می‌کند، برخی از انواع توری‌ها قابل جدا شدن نیستند.)

پنجره‌های لنگه‌ای

پنجره‌های لنگه‌ای امکان تهویه نهایی را به همراه کنترل کامل بر روی تهویه ورودی به خانه را فراهم می‌کنند.

این پنجره‌های سنتی به سختی توری‌گذاری می‌شوند.

انواع پنجره برای تهویهپنجره‌های لولویی

این پنجره‌های کاربردی که مورد تایید نیز هستند، نه تنها حجم قابل توجهی از هوای تازه را به داخل خانه شما هدایت می‌کنند، بلکه امکان کنترل و هدایت بادهای شدید را نیز به شما می‌دهند.

قابلیت باز شدن تا 95 درصدی پنجره‌های لولویی، آنها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای تهویه مطبوع کامل منزل شما تبدیل می‌کند. زوایای باز شدن متغیر این پنجره‌ها، به شما این امکان را می‌دهد که جریان هوا را به دلخواه خود تنظیم کرده و از تهویه مطبوع لذت ببرید.

لازم به ذکر است که پنجره‌های لولویی طبقات دوم، به دلیل مسائل ایمنی، دارای دهانه‌های محدودتری هستند. با این حال، همچنان تهویه قابل قبولی را برای منزل شما فراهم می‌کنند.

پنجره‌های ثابت

پنجره‌های ثابت در حالیکه برای نور و نمای معماری ایده آل هستند، به دلیل ماهیتشان، به تهویه طبیعی خانه شما کمک نمی‌کنند.

تصمیم‌گیری در انتخاب پنجره برای تهویه

تهران شیشه مفتخر است که با ارائه مشاوره تخصصی به شما در انتخاب بهترین نوع پنجره برای نیازهایتان کمک کند. با ما تماس بگیرید تا با کارشناسان مجرب ما صحبت کنید و از طیف گسترده محصولات ما مطلع شوید.

تهران شیشه متعهد به ارائه بهترین کیفیت و خدمات به مشتریان خود است. با انتخاب ما، آسایش و زیبایی را به خانه خود هدیه دهید!