وبلاگ

عمر مفید شیشه دوجداره چقدر است؟

عمر مفید شیشه دوجداره

عمر مفید شیشه دوجداره معمولا بین ۲۰ تا ۳۰ سال است. عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد استفاده شده، فرآیند نصب، شرایط آب‌و‌هوایی و نگهداری، بر این بازه زمانی تاثیر می‌گذارند و آن را تغییر می‌دهند.

به‌عنوان مثال، عمر مفید پنجره‌های رو به جنوب اغلب کمتر از ۱۲ سال است. این امر به این دلیل است که چسب نگهدارنده جداکننده‌ها و شیشه‌ها در اثر تغییرات دما تاب خورده و از بین می‌رود. هنگامی که درزگیر در یک ناحیه از واحد شیشه دوجداره خراب شود، آب می‌تواند وارد پنجره شده و باعث ایجاد تراکم یا مه شود.

برای اینکه پنجره‌های شما عملکرد مناسب و ظاهری عالی داشته باشند، انجام بررسی‌های نگهداری منظم برای رسیدگی سریع به هر گونه مشکل احتمالی بسیار مهم است.

شیشه دوجداره چیست؟

شیشه دوجداره از دو جداره شیشه تشکیل می‌شود. این شیشه توسط یک فضای درزگیر‌شده از هم جدا می‌شوند. این فضا معمولا با هوا یا گاز بی‌اثر مانند آرگون پر می‌شود. فضای بین جداره‌ها به‌عنوان یک لایه عایق عمل کرده و باعث کاهش اتلاف گرما و انتقال صدا از طریق پنجره می‌شود.

از دیگر مزایای واحدهای شیشه دوجداره می‌توان به افزایش بازده انرژی، کاهش هزینه‌های انرژی و حذف هرگونه درز و آلودگی صوتی اشاره کرد.

تولیدکنندگان معمولا شیشه‌های دوجداره را از شیشه‌های با عملکرد بالا می‌سازند.  همچنین ممکن است شامل ویژگی‌های اضافی مانند پوشش کم تابش، جداکننده‌های لبه گرم و پرکننده گاز برای بهبود بیشتر خواص عایق آن باشد.

طول عمر مفید شیشه دوجداره نشانه‌هایی که پنجره‌های دوجداره شما نیاز به تعویض دارند

در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان دهنده خرابی شیشه دوجداره است و ممکن است پنجره‌های شما نیاز به تعویض داشته باشند:

تشکیل میعان بین جداره‌های شیشه

اگر بین جداره‌های شیشه‌ای پنجره‌های خود رطوبت یا میعان مشاهده کردید، این نشانه‌ی مطمئنی است که درزگیرها خراب شده‌اند و باید پنجره‌ها را تعویض کنید. درزگیرها برای جلوگیری از ورود رطوبت به فضای بین جداره‌های شیشه‌ای طراحی شده‌اند.

در صورت خرابی درزگیرها، امکان نفوذ رطوبت و ایجاد میعان وجود دارد. میعان نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارد، بلکه می‌تواند منجر به رشد کپک و قارچ نیز شود.

اگر متوجه میعان بین جداره‌های شیشه‌ای پنجره‌های خود شدید، باید در اسرع وقت آن‌ها را تعویض کنید. تعویض پنجره‌ها تنها راه حل دائمی برای این مشکل است.

کشش باد

اگر در اطراف پنجره‌های خود احساس باد می‌کنید، این نشانه‌ی آن است که هوا در حال نشت از آن‌ها است. این امر می‌تواند به دلیل فرسودگی درزگیرها یا آسیب دیدن قاب پنجره باشد. نشت هوا می‌تواند باعث شود که خانه شما در زمستان سردتر و در تابستان گرم‌تر شود و همچنین می‌تواند به افزایش قبض‌های انرژی شما منجر شود.

اگر در اطراف پنجره‌های خود احساس باد می‌کنید، باید منبع نشتی را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. شما باید درزگیرهای فرسوده را تعویض کنید. ممکن است قاب پنجره آسیب دیده باشد، در این صورت لازم است کل پنجره را تعویض کنید.

مشکل در باز و بسته‌شدن

اگر در باز و بسته کردن پنجره‌های خود مشکل دارید، این می‌تواند نشانه‌ای از فرسودگی لولاها یا سایر اجزای آن‌ها باشد. با گذشت زمان، لولاها و سایر اجزای پنجره‌ها می‌توانند فرسوده شده و زنگ بزنند، که این امر می‌تواند باعث سختی در باز و بسته شدن پنجره‌ها شود.

در صورت وجود مشکل در باز و بسته کردن پنجره‌ها، باید لولاها و سایر اجزای آن توسط فردی بررسی شوند. در صورت فرسودگی یا زنگ‌زدگی، تعویض آن‌ها ضروری است.در برخی موارد، ممکن است بتوانید با روغن کاری لولاها مشکل را حل کنید.

بخار گرفتگی یا مه آلودگی

اگر در قسمت داخلی پنجره‌های خود بخار گرفتگی یا مه آلودگی مشاهده کردید، این نشانه‌ی آن است که درزگیرها خراب شده‌اند و به رطوبت اجازه می‌دهند تا وارد فضای بین جداره‌های شیشه‌ای شود. بخار گرفتگی یا مه آلودگی نه تنها ظاهر ناخوشایندی دارد، بلکه می‌تواند منجر به رشد کپک و قارچ نیز شود.

اگر در قسمت داخلی پنجره‌های خود بخار گرفتگی یا مه آلودگی مشاهده کردید، باید در اسرع وقت آن‌ها را تعویض کنید. تعویض پنجره‌ها تنها راه حل دائمی برای این مشکل است.

سن پنجره

پنجره‌های دوجداره با گذشت زمان استهلاک پیدا می‌کنند. به طور کلی، عمر مفید پنجره‌های دوجداره بین ۲۰ تا ۳۰ سال برآورد می‌شود. پس از این مدت، عملکرد و بازده انرژی آن‌ها به تدریج کاهش می‌یابد، حتی اگر هیچ مشکل آشکاری وجود نداشته باشد.

اگر پنجره‌های دوجداره شما بیش از ۲۰ سال قدمت دارند، حتی اگر در حال حاضر هیچ مشکلی مشاهده نمی‌کنید، بهتر است به فکر تعویض آن‌ها باشید. این کار به شما کمک می‌کند

توجه: هر گونه مشکلی در شیشه دوجداره شما، مانند بخار گرفتگی یا باد، باید توسط یک شرکت متخصص در شیشه دوجداره تعمیر یا تعویض شود. مشکلات مربوط به واحدهای شیشه دوجداره شما می‌تواند بر بازده حرارتی خانه شما تأثیر گذاشته و منجر به ایجاد باد، آلودگی صوتی و افزایش قبض انرژی شود.

عمر مفید شیشه دوجداره قبل از بخار گرفتن چقدر است؟

برخلاف تصور، شیشه‌های دوجداره نباید در طول عمر خود بخار کنند یا دچار مه شوند. اگر بخار یا مه داخل شیشه مشاهده کردید، نشانه‌ای از خرابی درزگیر یا مشکل دیگری است که اجازه نفوذ رطوبت به داخل محفظه را می‌دهد.

عمر مفید شیشه دوجداره چقدر است

عمر مفید پنجره‌های یوپی‌وی‌سی چقدر است؟

پنجره‌های یوپی‌وی‌سی با دوام و نیاز به نگهداری کمی دارند و طول عمر آن‌ها میتواند تا ۲۰ تا ۳۵ سال یا حتی بیشتر باشد. البته کیفیت مواد، نحوه ساخت، شرایط آب و هوایی شدید و کیفیت نصب بر عمر آن‌ها تاثیر می‌گذارد. تمیزکاری و نگهداری منظم به حفظ ظاهر و عملکرد پنجره‌های یوپی‌وی‌سی شما کمک می‌کند.

عمر مفید پنجره‌های آلومینیومی چقدر است؟

میانگین عمر مفید پنجره‌های آلومینیومی حدود ۳۰ تا ۴۰ سال یا حتی بیشتر است. آلومینیوم بادوام و نیاز به نگهداری کمی دارد، در برابر خوردگی مقاوم است و دچار پوسیدگی یا تاب نمی‌شود. این ویژگی‌ها آن را به متریالی عالی برای قاب پنجره تبدیل می‌کند.

همانند پنجره‌های یو پی وی سی، طول عمر پنجره‌های آلومینیومی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که پیش از این ذکر شد.

نکات مهم در انتخاب پنجره دوجداره

کیفیت مواد و نصاب حرفه‌ای در انتخاب پنجره دوجداره بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از مواد باکیفیت و نصابانی با تجربه استفاده می‌کنید.

به طور کلی طول عمر مفید شیشه دوجداره به طور متوسط ۲۰ تا ۳۰ سال است، اما این عدد در نهایت به کیفیت مواد و نصاب بستگی دارد.

تهران شیشه، متخصص در صنعت در و پنجره

ما در تهران شیشه با استفاده از آخرین فناوری شیشه‌های دوجداره، پنجره‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهیم که در عین امنیت بالا، بسیار کم استهلاک هستند.

چه به دنبال پنجره‌های با بالاترین رتبه انرژی A+ و درب‌های بسیار امن باشید، و چه قصد گسترش خانه خود با ورودی، گلخانه یا اتاق نشیمن با نورگیر را داشته باشید، تهران شیشه می‌تواند به شما کمک کند.

تیم دوستانه ما همیشه در دسترس هستند و می‌توانید برای مشاوره رایگان و دریافت اطلاعات بیشتر، همین حالا با تیم ما تماس بگیرید.