وبلاگ

5 مزیت درب و پنجره دوجداره

درب و پنجره دوجداره

همه می‌دانیم که درب و پنجره نقش اساسی در طراحی خانه دارند. آن‌ها ارتباطی حیاتی با دنیای بیرون برقرار می‌کنند، نور طبیعی فراوان و جریان هوا را به ارمغان می‌آورند و در نهایت فضای خانه را دلنشین‌تر می‌کنند. در حالیکه برخی از مالکان ممکن است گزینه تک جداره را به دلیل قیمت مناسب‌تر انتخاب کنند، بیایید به دلایل اصلی برتری درب و پنجره دوجداره نسبت به آن‌ها بپردازیم:

درب و پنجره دوجداره چیست؟

درب و پنجره دوجداره دارای دو جداره شیشه‌ای هستند که توسط یک اسپیسر از هم جدا شده و با فاصله‌ای بین ۶ تا ۲۰ میلی‌متر به هم متصل می‌شوند. این فضای خالی به طور کامل مهر و موم شده و با گاز آرگون پر می‌شود تا عایق‌بندی بیشتری را فراهم کند.

برای عملکرد بهتر، در حالت ایده‌آل، در پنجره دوجداره باید از شیشه‌های رنگی یا Low-E استفاده شود.

تفاوت کلیدی بین پنجره‌های تک جداره و دوجداره در همین فضای خالی حیاتی و مزایای منحصربه‌فردی است که ایجاد می‌کند. در اینجا تنها به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تفاوت پنجره‌های تک جداره و دوجداره

مناسب برای تمام شراط آب و هوایی

درب و پنجره دوجداره در آب و هوای سرد به دلیل توانایی حرارتی‌شان شناخته شده‌اند. این انتخاب‌ها نقش مهمی در جلوگیری از نفوذ هوای سرد به داخل خانه دارند. اما نکته‌ای که بسیاری از افراد ممکن است به آن توجه نکنند این است که درب و پنجره دوجداره همچنین یک راه‌حل فوق‌العاده برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در تمام شرایط آب و هوایی هستند. زیرا اتلاف گرما را در زمستان و ورود گرما را در تابستان کاهش می‌دهند.

آسایش در تمام فصول

درب و پنجره‌های شیشه‌ای نقش بسیار بیشتری در بهره‌وری انرژی منزل شما دارند تا آنچه تصور می‌کنید. در واقع، برآورد شده است که تقریباً نیمی از اتلاف گرما در زمستان و نزدیک به ۹۰ درصد ورود گرما در تابستان می‌تواند از طریق پنجره‌ها و درهای شما باشد.

اینجاست که اهمیت فاصله بین شیشه‌های دوجداره مشخص می‌شود. این فاصله به‌عنوان یک سد حرارتی بین خانه شما و محیط بیرون عمل می‌کند. با جلوگیری از خروج هوای گرم یا سرد، می‌توانید علی‌رغم تغییرات شدید شرایط آب و هوایی، دمای مطبوع‌تری را در تمام طول سال در خانه خود حفظ کنید.

درب و پنجره دوجداره در تابستان

درب و پنجره دوجداره در زمستانکاهش هزینه‌های قبض

هزینه‌های انرژی همچنان در سراسر کشور در حال افزایش است. اگرچه تنظیم دما در تابستان و زمستان در اولویت قرار دارد، سیستم‌های تهویه مطبوع به طور شگفت‌انگیزی ۱۵ درصد از کل انرژی تولید شده کشور را مصرف می‌کنند.

بله، درست است، و بیش از نیمی از انرژی مصرفی در خانه‌ها، نتیجه استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی است. متأسفانه، خنک نگه داشتن خانه در تابستان و گرم نگه داشتن آن در زمستان با استفاده از سیستم تهویه مطبوع، بیش از هر زمان دیگری پرهزینه است.

خبر خوب این است که نصب درب و پنجره دوجداره یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی منزل است. به گونه‌ای که تا ۲۰ درصد بیشتر در قبض‌های انرژی خود نسبت به استفاده از محصولات تک جداره صرفه‌جویی خواهید کرد.

کاهش آلودگی صوتی

درب و پنجره دوجداره نه تنها می‌تواند دمای خانه و مصرف انرژی را تنظیم کند، بلکه می‌تواند سر و صدای آزاردهنده بیرون را نیز کاهش دهد! صداهای مزاحم مانند صدای افراد، حیوانات، وسایل نقلیه، هواپیما، قطار و بسیاری موارد دیگر. محصولات دوجداره می‌توانند ۶۰ درصد بیشتر از شیشه‌های تک جداره این صداها را مسدود کنند. (نکته: با افزودن شیشه آکوستیک، اثربخشی آن‌ها حتی بیشتر هم می‌شود!)

فاصله مهم بین شیشه‌های دوجداره همچنین برای جذب انرژی صوتی و کاهش صدای مزاحم محیط بیرون عمل می‌کند. سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار می‌دهد که صدای بلندمدت می‌تواند منجر به استرس، اختلال خواب، مشکلات شناختی و حتی بیماری‌های قلبی عروقی شود.

درب و پنجره دوجداره به عنوان عایق صداکاهش رطوبت مزاحم

تراکم زمانی اتفاق می‌افتد که هوای مرطوب داخل خانه در معرض سطح سردتری مانند پنجره تک جداره قرار گیرد. اگرچه به طور کلی فقط یک آزاردهندگی به نظر می‌رسد، اما در صورت‌ عدم مراقبت می‌تواند مشکلات جدی برای خانه شما ایجاد کند!

خوشبختانه، محصولات دوجداره با حذف علت اصلی آن ( یعنی سطح سرد پنجره ) احتمال تراکم را کاهش می‌دهند. شیشه داخلی پنجره نزدیک به دمای اتاق باقی می‌ماند و در نتیجه خطر تراکم کاهش می‌یابد.

محصولات تهران شیشه

بهترین بخش در مورد محصولات دوجداره تهران شیشه، گستره وسیع آن است که در بسیاری از محصولات محبوب ما قابل استفاده است!

از پنجره دوجداره کشویی سنتی گرفته تا درب کشویی پرطرفدار و حتی درب لوکس، این راهکار هوشمند کلیدی در سبک‌ها و پیکربندی‌های فراوان برای مطابقت با هر خانه‌ای در دسترس است. شما حتی می‌توانید از بین شیشه‌های رنگی و سخت افزارهای مختلف ما برای تکمیل نمای بیرونی و طراحی داخلی خود انتخاب کنید!

همانطور که مشاهده کردید، انتخاب درب و پنجره دوجداره برای خانه شما مزایای متعددی دارد. فرض کنید به دنبال کاهش قبض برق، آسایش در تمام طول سال و کاهش صدا هستید. در این صورت، پنجره‌های دوجداره تهران شیشه مطمئناً یک سرمایه‌گذاری عاقلانه هستند!

ما درب و پنجره دوجداره را در سراسر ایران عرضه می‌کنیم. برای اطلاع از نحوه نصب آن‌ها در خانه خود، امروز با تیم با تجربه ما تماس بگیرید.